Het Boek Van Toth
Met de kennis uit het boek van de Egyptische god Toth wordt de mens aan god gelijk. Volgens Merlijn zou dat rampzalige gevolgen hebben, dus besluit hij het werk te verbergen op een plaats waar geen sterveling zich waagt. Maar Allis is hem stiekem gevolgd en neemt het geheimzinnige manuscript mee. Op de terugweg wordt ze overvallen en gaan rovers ermee aan de haal. Omdat ze niet kan opbiechten dat ze het boek gestolen heeft, moet ze een andere manier vinden om het terug te krijgen.
Het Boek Van Toth
Het boek The Secret Wisdom of Thoth is interessant voor iedereen die zich wil verdiepen in oude Egyptische esoterische wijsheid. Dit unieke werk onderzoekt de mysteries die aan speciaal geselecteeerde studenten via geheime inwijdingen werden doorgegeven in het Huis van het Leven, het meest exclusieve gebied in de Egyptische tempels.
De inhoud van dit boek is gratis online beschikbaar op onze Engelstalige website The Way of Hermes, en hoewel het verleidelijk kan zijn om de inhoud alleen online te lezen, heeft het bezit van een fysiek exemplaar veel voordelen.
Ten eerste geeft het lezen van een fysiek boek je een tastbare ervaring. Je kunt je favoriete passages markeren, aantekeningen in de kantlijn maken en het boek zelfs doorgeven aan toekomstige generaties.
Ten tweede ondersteunt de koop van het fysieke boek de auteur en deze website. Door een fysiek exemplaar te kopen, zorg je ervoor dat deze website hermetische inhoud van hoge kwaliteit kan blijven leveren.
De nieuwe semiotische benadering van het Boek van Thoth is vooral interessant voor studenten van de Hermetica, de teksten geschreven door de Egyptische wijsgeer Hermes Trismegistus. Het doel van het boek The Secret Wisdom of Thoth is om de eeuwenoude wijsheid te ontsluiten die eerder versleuteld was door de esoterische metaforen en allegorieën in deze Oud-Egyptische tekst.
Publicist Arjan den Boer heeft een nieuw boek uitgebracht. Nadat vorig jaar zijn boek over Vergeten Gebouwen verscheen, is deze maand bij uitgeverij Toth een nieuw boek van zijn hand uitgekomen. Het boek heet 150 jaar Nederlandse Spoorwegaffiches en bevat alle belangrijke, mooie en interessante spoorwegaffiches die in Nederland zijn verschenen.
Het Egyptisch Dodenboek is een verzameling teksten uit de periode 1500 tot 400 v.Chr. Het zijn rituele teksten, bezweringen, gebeden en spreuken die bedoeld waren de overledene te helpen bij zijn tocht door het hiernamaals. De papyri met de teksten zaten vaak in de grafsarcofagen. Ze geven een fascinerend beeld van de oude Egyptische cultuur en hebben de afgelopen decennia tot een sterke opleving geleid van onze belangstelling voor het leven na de dood en esoterie in het algemeen.
Het Egyptische dodenboek kwam op mijn pad, net nadat ik een kleurrijk tijdschrift had gelezen dat volledig was gewijd aan de koningsgraven: Toetanchamon & dal der koningen. In het tijdschrift werd meermaals gerefereerd aan dit boek. Geïnteresseerd als ik was, besloot ik om het te lezen. De enige verwachting die ik had, was dat ik meer te weten zou komen over die onbegrijpelijke, mysterieuze, maar boeiende oude Egyptische cultuur. Dat ik al die kleurrijke afbeeldingen nu eindelijk eens wat beter zou gaan begrijpen. En misschien ook nog wel wat hiëroglyfen.
Dit boek heeft mij een beter begrip gegeven van de oud Egyptische cultuur. Wie meer wil weten over de cultuur van de oude Egyptenaren en/of wie in verhulde taal wenst te lezen over zijn of haar ontwikkelingspad als mens, en wie bereid is om de nodige tijd en moeite te steken in het lezen van dit boek (en andere bronnen), die heeft hiermee zeker een parel te pakken!
Het boek is een weergave van de ziel op weg naar bewustwording. Egyptenaren geloofden in leven na de dood. Dit is nog steeds een actueel thema. Sterven is een gebeuren. Een drempel. Dit boek bevat een verzameling van magische en religieuze teksten en spreuken met betrekking tot een goede overgang en mooi bestaan na de dood.
Zonder interesse in het oude Egypte zal dit boek je niet aanspreken. Maar heb je dit wel, dan is het een heel interessant boek. Ook wel spannend, vond ik. Het zijn toch teksten die betrekking hebben op de dood en de dood blijft ongrijpbaar. Niet alle teksten zijn even makkelijk te lezen en te begrijpen, maar dat had ik ook niet verwacht. De kleine illustraties door het hele boek heen vind ik een hele fijne aanvulling.
2023 Uitgeverij AnkhHermes is onderdeel van Veen Bosch & Keuning Uitgeversgroep bv. We hebben de informatie op deze website zorgvuldig samengesteld. Prijswijzigingen, tik- en spelfouten voorbehouden. Bestellingen worden veilig afgehandeld door onze webshop met thuiswinkel waarborg Boekenwereld.com. Sommige links verwijzen naar Luisterrijk omdat audioboeken op dit moment nog niet in onze webshop beschikbaar zijn. 041b061a72